Název projektu: Návrh metodiky dynamického měření a konstrukčních úprav válcové zkušebny pro hodnocení brzdného účinku vozidel
Název programu: Tačr Gama
Číslo výzvy: PP1
Název výzvy: 3. veřejná soutěž - Gama
Název projektu CZ: Návrh metodiky dynamického měření a konstrukčních úprav válcové zkušebny pro hodnocení brzdného účinku vozidel
Registrační číslo projektu: TG03010020 - 2016_11_01
Anotace projektu: Projekt je zaměřen na návrh realizace válcové zkušebny, která umožní i hodnocení brzdného účinku na základě dynamických metod měření, a to včetně popisu metodiky měření a jejího praktického ověření. Použitá dynamická metoda měření není neznámou, ale její praktické uplatnění a její potenciál je v praxi opomíjen. Praxe je zaměřena především na využití metod statických, která však nabízejí řešení investičně náročnější. Výsledek projektu je cílen na společnost Actia CZ, která se zabývá vývojem válcové zkušebny pro legislativně stanovené inspekční testy silničních vozidel z hlediska jejich ekologičnosti provozu. Lze očekávat, že nabízené řešení firmou Actia CZ se v redukované podobě může objevit i v běžných servisních střediscích. Aby vzrostl zájem těchto středisek o výrobek firmy Actia CZ, bylo by vhodné nabízet nejen hodnocení emisí, ale je třeba připravit válcovou zkušebny i na další využití. Jedním z nich by mohlo být v projektu navržené řešení hodnocení brzdného účinku dynamickou metodou měření. Lze tedy konstatovat, že trh je dán částečně státní legislativou, kdy jsou vozidla (soukromá i služební) pravidelně kontrolována v STK (technická kontrola) a SME (měření emisí) a je zájmem podniku průběžně udržovat vozový park v takovém stavu, aby při legislativně nařízených kontrolách neměl problémy.
Celkové způsobilé výdaje (účelová podpora): ČZU ??? / TF ČZU 1571556 Kč
Fyzická realizace: 2016-2019
Zapojené součásti: ČZU v Praze
Koordinátor projektu: ČZU v Praze
Projektový manažer: TF ČZU v Praze
Hlavní řešitel za ČZU: Martin Pexa